-
Termín: 17.-18. 5. 2024
Čas: 18.00-18.00
Místo: Winstona Churchilla 3
Po roce se vrací čtyřiadvacetihodinový festival FanKom, na kterém http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/fankom2.html
-
Tento text vznikl pro účastníky workshopu bojových popisů v RPG na GameConu 2023 - trochu jsme ho rozepsali, aby byl k užitku i vám ostatním. Pokud http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/bojove-popisy-v-rpg.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
V dalším díle autorských komentářů a doplnění všeho, u čeho zpětně litujeme, že jsme nenapsali nebo nenapsali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/na-tema-odpocinku.html
-
Dungeons & Dragons 5E
Příručky a dobrodružství 5. edice Dungeons & Dragons
http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/preklady.html
-
Čtyři prvky scény
Originál, září 2010
Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
-
Kdybych býval tušil, kolik času mi to sežere, nikdy bych se do toho nepustil. :)
Jak často zmiňuji, nejsem dobrý překladatel. Berte proto moji práci http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/preklad-vampire-5e-startovaci-sada.html
-
Tabulky událostí
Originál, květen 2018
Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tabulky-udalosti.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Werewolf the Forsaken 2e (W:tF) ve Storytelling systému. Základní mechaniky W:tF http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/wtf-2e-v-kostce.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Problém s Kolážemi a Výpravami
Z ohlasů, které k nám za dobu od vydání JaD dorazily, jsme zjistili, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-hrani-cestovani-a-vyprav.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Kontext
Původní 5E z tradice preferuje zlepšování podle Zkušeností – systém, který jsme z oné tradice http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-zlepsovani-podle-velkych-uspechu.html
-
Pozn. překladatele: Oba následující blogy velmi volně navazují na o hodně starší blog Freda Hickse Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate z 13. září http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/tri-z-peti-a-velikost-uspechu.html
-
Původně publikováno na webu Jeskyní a draků
V předchozím díle blogu byla řeč o radách, návodech a obecně “pomoci”, které se v JaD dostane Průvodcům http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/jad-blog-zanry-a-styly-jad.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Know-how na naší scéně
Znalosti a umění vedení her se vyvíjí s tím, jak hráčská komunita získává http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/jad-blog-pruvodce-pruvodcu-hrou.html
-
O čem vlastně už byla řeč
Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Zapovězených zemích. Je určen pro nováčky co chtějí hrát, aniž by studovali celá http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/zapovezene-zeme-v-kostce.html
-
Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro:
Kostky a házení
Protivníci a jejich zjednodušení
Věci související s akcí, bojem atp.
http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
-
Úvod
Následující text má představit systém Stars without number (dále jen SWN) a umožnit co nejrychlejší “cold start” pokud byste si chtěli toto http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/stars-without-number-1e-v-kostce.html
-
Disclaimers
Netvrdím, že jsem InD expert a nedělám si žádné ambice napsat nějaký super profi návod - níže najdete ty věci, které bych kdysi rád znal http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/indesign-masters-vrstvy-vlakna-a-styly.html
-
Dá se srovnávat RPG a Wargaming? Po dvaceti letech zkušeností s Wargamingem a patnácti s RPG si můžu dovolit vyslovit názor, že Wargaming můžeme definovat http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/narativni-wargaming-a-rpg.html
-
Níže postupně rozebírám:
Zkušenosti
Hx a tahy Hx
Sexuální tahy
Tahy postav
Zkušenosti
Narovinu - systém zvýraznění vlastností ("highlights") http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/sirienovy-aw-hacky.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro druhou edici hry Void: Science Fantasy, Void: Fantasy nebo Void: Science Fiction. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/5355.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Apokalyptickym světě. Je určen pro nováčky co chtějí hrát, aniž by studovali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/apocalypse-world-v-kostce.html
-
Následující text je založen na překladu Shadowrunu 6. edice. SR je hra komplexní, takže i shrnutí musí být poměrně komplexní. Proto zde najdete základ http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/shadowrun-6e-v-kostce.html
-
Úvod
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Dungeons and Dragons 5 edice (DnD 5E). Je určen pro nováčky, kteří http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dnd5e-v-kostce.html
-
Úvod
Od doby, co jsem přeložil Fate, jsem potkal spoustu pozitivních ohlasů. Nicméně i některé rozpačité. Suveréně nejčastější problém, který http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-hotova-reseni-zbrane-a-brneni.html
-
Stáhnout dobrodružství
Autor: Count
Sazba: Exi
Český překlad základních p http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dobrodruzstvi-podzemi-hostince.html
-
Úvodní sada - Essentials Kit
Autoři: Jeremy Crawford, Christopher Perkins, Richard Baker, Ben Petrisor
Rok vydání: http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.html
-
Úvod
Originál, Johnn Four.
Metoda 5 místností je mé řešení pro kombinování mýtické příběhové struktury od legendárního akademika Josepha Cambella (Hrdina http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/metoda-5-mistnosti.html
-
Drak z Ledového štítu
Probuď svou fantazii a poraž draka!
Dobrodružství je určeno zejména pro herní skupiny, co si chtějí zahrát D&D http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/5305.html
-
DnD 5e přineslo 10 různých povolání, která vládnou magií. To samozřejmě vyvolalo otázku: jaký je mezi nimi vlastně rozdíl? Následující text tento rozdíl http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dnd-sesilatele-jako-studenti-chemie.html
-
Co?
Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
-
Co je vůbec RPG Scénáristika?
Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru Chronicles of Darkness (a varianty - Vampire, Werewolf, Mage). Je určen pro http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/chronicles-of-darkness-v-kostce.html
-
Pozdní základy
Série Scénáristiky začíná jednoduchými koncepty a pokračuje ke složitějším. Nebo jsem to tak aspoň původně zamýšlel. Scénáristika měla http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/rpg-scenaristika-cucani-z-prstu.html
-
Zpátky do akce!
Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
-
Temná témata
Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
-
Vítej ve Světě Temnoty
Svět je stále stejný. I když se ti to teď možná zdá, nic se v něm nezměnilo. A tím nemám namysli stejné státy a stejné národy http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/svet-fluff-vampire-5e-uvod.html
-
Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků.
Srdcem Jeskyní a draků http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v 5. edici Vampire ("V5"). Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/vampire-the-masquerade-5e-v-kostce.html
-
Originál, 27. března 2017
Když se jedna z mých skupin ocitla mezi kampaněmi, rozhlodla se zahrát si nějaké jednorázovky a mini-kampaně. Jedna z http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/mysi-hlidka-ve-fate-dle-nathana.html
-
Hra vznikla relativně brzy po vyjití 5. edice a fungovala jako promo nejen k 5e, ale i ke Critical Role a jejich mateřské skupině Geek&Sundry a jako propagace http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/titulky-k-dndiesel.html
-
Po prvních pár sezeních se v poznámkách každého GMa začnou vršit nehráčské postavy a organizace, které se nějak vztahují k příběhu, ale postavy s nimi http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5207.html
-
Témata v temnotě
Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
-
Dramaturgie příběhů
Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
-
Nová věc podle starých šablon
Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
-
Na začátek a znovu vpřed!
Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
-
Co s tím? Zkusit to znova a doufat tentokrát v jiný výsledek? Einsteinovu definici šílenství asi znáte. Vypustit hráče do propracovaného sandboxu? Proč http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5186.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Blades in the Dark (ukázkové sezení hry na YT zde). V první řadě je určen http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/blades-in-the-dark-v-kostce.html
-
Co nejhoršího se může stát?
Originál, 8. ledna 2016
Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
-
Dlouho očekávaný dýchánek
V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
-
Smrt hráčské postavy!
Originál, 1. prosince 2016
Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
-
Zpět na začátek - další typy scén
Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
-
Příliš mnoho příšer. Postav.
Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
-
Tady je Vypravěčovo (a tady už ne)
Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
-
Popisy, příprava a RPG
Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
-
Zpátky k vedlejším postavám
Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
-
Příliš mnoho věcí?
Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
-
Originál, 27. srpna 2015
Pozn. překladatele: blog se točí kolem slova "Leverage". To je zároveň název seriálu a zároveň v angličtině označení žánru, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/mrizka-vedlejsich-postav.html
-
Překlad FAE - Fate Accelerated Edition. Originál stahujte případně ZDE
DOWNLOAD: [Překlad] FAE - Fate 4e Accelerated Edition
Použitý překladový klíč http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fae-fate-accelerated-edition.html
-
Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu:
Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením
Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
-
Vítejte kdysi dávno v jedné předaleké Galaxii!
Vítejte ve světě Star Wars. Ve světě epických, heroických, osobních příběhů. Ve světě, kde hlavní postavy http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/jak-hrat-spravne-star-wars.html
-
Nepředvídatelnost v příběhu
V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
-
Horizonty příběhů
Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
-
Role postav v příběhu
První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
-
Krleš!
Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
-
Před pár dny jsem dostal PM s dotazem ohledně toho, co by měl ten slavný social contract obsahovat a jak k jeho domluvě přistoupit. A s překvapením jsem http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vase-dohoda-o-hre.html
-
Můj článek "Nepřipravujte děj, připravujte situace" často budí odezvu ve stylu "Jasně, nechci svoje hráče railroadovat, ale..." Co následuje za "ale", http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5060.html
-
Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace
V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru Night's Black Agents. Night's Black Agents využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/nights-black-agents-v-kostce.html
-
Proč si scény zaslouží pozornost
Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Ashen Stars. Ashen Stars využívají systém GUMSHOE a zde naleznete pouze nastavení http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/ashen-stars-v-kostce.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Mutant City Blues. Mutant City Blues využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/mutant-city-blues-v-kostce.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Trail of Cthulhu. Trail of Cthulhu využívá systém GUMSHOE a zde naleznete pouze http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/trail-of-cthulhu-v-kostce.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry The Esoterrorists a Fear itself - obě tyto hry využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/the-esoterrorists-fear-itself-v-kostce.html
-
K čemu jsou události dobré
V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry které využívají systém GUMSHOE (jmenovitě zejména The Esoterrorists, Fear itself, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/gumshoe-v-kostce.html
-
Vedete-li hru, nikdy by jste neměli dopředu připravovat děj.
Samozřejmě, každý má jiné choutky a všechny takové rady jsou subjektivní. Co funguje jednomu http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5039.html
-
V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
-
Úvod, vysvětlivky
Základní vysvětlení systému viz [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce
Plné verze pravidel v češtině: Fate Core, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate. Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali celá pravidla, pro http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
-
Úvod
Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/drdii-fate-preneseni-drdii-hry-do-fate.html
-
Příručka interaktivního Vypravěčství
pro RPG, LARP, didaktiku a pobavení začátečníkům i pokročilým
Napsal Ondřej Netík
vydalo Mytago, 2012
Ondřej http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/recenze-prirucka-interaktivniho-vypravecstvi.html
-
Základy:
1) slovní popisy – platí, že čím podrobnější a detailnější popis činnosti nebo objektu, tím je daná věc důležitější, zásadnější, náročnější, http://cph.arda.d20.cz/clanky/4977.html
-
Základní otázkou celé problematiky je, co vlastně staty postavy znamenají - ať už jde o hodnoty atributů, dovedností nebo třeba o nějaké speciální schopnosti. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-o-postave-rikaji-staty.html
-
Jak jste si mohli všimnout, minulý týden jsme přišli se vzrušujícím oznámením o nadcházející příběhové linii zvané Tyranie draků, a po dvou letech práce, http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/4972.html
-
Dva druhy příběhů
Tento článek se zrodil, když jsem se bavil s jednou kamarádkou o jedné staré Star Wars hře. Stěžovala si, že jí ta hra a její postava http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/background-vs-archetyp-charaktery-postav.html
-
Diskuzní Fóra
Dragonsfoot
http://www.dragonsfoot.org/
Aneb vítejte "v domově první edice Dungeons&Dragons!" Ale nebojte se, ve skutečnosti http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/kam-chodim-co-ctu.html
-
Napsal Jim Raggi
Jedním z projektů na kterém jsem pracoval přes léto byla příručka k psaní dobrodružství. A i když je dokončení už rozjetých projektů, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pruvodce-tvorbou-dobrodruzstvi.html
-
Přehled témat:
Všechna témata jsou probrána pokud možno zběžně a stručně, především pro potřeby nových hráčů. ST poskytnou představu o světě, ale mnohé http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/engel-uvod-do-sveta.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve hrách používajících White Wolf Storytelling system (tj. nejspíše World of Darkness http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/sts-uvod-do-sts.html
-
Všechny Vás srdečně zvu na RPG program v pražském herním klubu Tomovy hry (ex-Mephit), Arbesovo náměstí 14, Praha 5.
V klubu se konají předváděčky http://www.arda.d20.cz/skupina/198/clanky/opengaming.html
-
V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
-
V diskuzi k DrD2 se jako vinná réva táhne napříč tématem, zda je DrD2 hrou pro začátečníky. Samozřejmě v návaznosti na to se rozproudila offtopicová http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4760.html
-
Úvodní poznámky k tomuto článku
Číslování jednotlivých bodů je určeno ke snazšímu odkazování k nim, nijak nevyjadřuje podstatnost daného bodu ani není http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/souhrn-zakladnich-tipu-vypraveci.html
-
Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky
Tento http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
-
Kostka nyní podporuje několik značek, které se překládají na jazyk HTML. Vyjma několika drobností se dá říci: "Znáte-li HTML, máte vyhráno".
Pokud ne, http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/formatovani.html
-
True20 - Pravidlá pre rýchly začiatok
autor: Steve Kensonrok vydání: 2005Úplne základy True20 systému nevyhnutné pre hru s predpripravenými postavami. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/true20-rychly-zaciatok.html
-
Netušíte, kde jste se to vzali / kamže vás to někdo odkázal a kladete si otázku o co tu vlastně jde? Tak vám jí v krátkosti zodpovíme:
Co je to http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/about-faq-a-pravidla.html
-
Koncem r.2005 měla vyjít dlouho očekávaná základní herní sada pro svět Dragonlance, která má podporovat pravidla D20 a D&D 3E, popřípadě D&D 3.5. http://dragonlance.arda.d20.cz/clanky/243/2255.html
-
Tento článek měl být původně jen krátkou notickou o knižních novinkách ve světě Dragonlance. Na jeho počátku stál katalog firmy Wizards of the Coast, barevný http://dragonlance.arda.d20.cz/clanky/243/2254.html